SVAR

2011-12-10 ☆ 16:29:08
Johanna om Idolmys:
Hej Patrizia! Kan inte du berätta lite om din graviditet? När märkte du att du var gravid? Fetstade du mycket innan, rökte du? Hur tog du och din omgivning beskedet?Hur känns det nu? Tacksam för svar :)

SVAR: Hej Johanna! Självklart ska du få svar på dina frågor! Jag märkte att jag var gravid i v 4+5, dvs när jag nästan var i 5:de veckan. Min mens var utebliven, men den brukade krångla så jag tänkte inte något större på det. Men en dag bestämde jag mig för att göra ett graviditetstest som otippat nog visade att jag var gravid. Jag kontaktade då barnmorskemotagningen på en gång för att kolla om jag verkligen gjort rätt när jag gjorde mitt test, vilket det visade sig att jag hade gjort. Hon gav mig mitt possitiva test med ett varmt leende på läpparna.

Jag festade en hel del innan med tanke på att jag tog studenten, det var "sommarlov", det var midsommar osv. När det kommer till rökningen blev det en held del även där med tanke på allt festande. Men självklart tod jag min sista cigg samma dag som jag fick beskedet om att jag var gravid. Efter det har jag inte varit i närheten av en ciggarett!

Min omgivning tog beskedet jätte bra, tack och lov! Skulle tycka det var skit jobbigt om folk runt om mig var neggativa.. Daniel blev till en början helt stumm, han visste varken in eller ut vad jag skulle säga. Tråkigt nog var jag tvungen att berätta för honom över telefonen med tanke på att han just då var på väg till Norge för att jobba där en vecka och jag ville såklart berätta för honom på en gång. Vårt samtal var ungefär såhär:

Patrizia- jag har gjort 3 tester nu som visar att jag är gravid...
Daniel- Va?
Patrizia- Japp..
Daniel- Okeeeeej?? vi hörs sen. KLICK!

3 min senare ringer Daniel så klart upp när han fattade vad jag verkligen sa till honom.

Daniel- Är du gravid? Är du säker? Hur vet du det?
Patrizia- Men?! Ja, jag har liksom gjort 3 tester både hemma och hos barnmorskan..
Daniel- Ofan, fan va gött!

Daniel är i alla fall super glad och han tar det super bra. Han längtar verkligen efter att bli pappa och få mysa med en liten skitunge. Berättade jag förstesten att det var han som valde ut barnvagnen, biilbarnstolen osv helt själv? Då kan jag lova er att han var skapligt nöjd! ;)

Förövrigt känns det skit bra! Vi är verkligen såååå förväntansfulla & ivriga. Vår lilla bebis är beräknad om ca 13 veckor. Tiden har verkligen gått super fort, kanppt hunnit med att förstå det än. Hon är i alla fall beräknad den 7mars 2012. Kan med handen på hjärtat säga att detta är verkligen det bästa som någonsin hänt.

ULTRALJUDSBILDEN I V 18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0