Svar på min fråga

2011-12-20 ☆ 14:00:16

Här får jag svar på min fråga varför det står v 29 på alla sidor & appar medans jag själv inte fattade riktigt varför. När jag har gjort klart v 28 kommer jag ju in i v 29 (ganska logiskt) dvs, den veckan är påbörjad och därför skrivs det att jag är i den veckan. Så på torsdag är jag alltså i v 30 om jag fattat det hela rätt. Herregud så krångligt allt ska vara! Eller så kanske jag bara är ganska trög? ;)
Nu ska jag i alla fall göra mig i ordning för jobbet! Ha en toppen dag.


Uträkning utgår från dagens datum: Tis 20 dec 2011.

Din graviditet startade Tors 2 jun 2011.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 16 jun 2011 (ägglossningen).

Du är på dag 202 av 280. (72,1%).

 
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 5 fulla dagar (v28+5).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 7 mar 2012
Du har 78 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0