103 dagar av kärlek!

2012-06-11 ☆ 10:19:56

Hejsan fina ni!

Mamma har just varit här en sväng och tagit en fika med mig, inte fel alls!
Idag började jag min dag mycket tidigare än vanligt då Tindra vaknade strax innan 7 och ville ha mat. Hon somnade om som en stock efteråt men jag blev pigg som en lärka... Känns faktiskt skönt att komma upp lite tidigare än vanligt, tro det eller ej. Nu ska vi strax gå ut på en powervalk runt Grums, skönt! Har slarvart jätte mycket på senaste tiden så nu måste jag faktiskt börja skärpa mig igen. Minst 5 km om dagen, and thats it!

Dopet närmar sig md stormsteg och än är det mycket kvar att fixa/förbereda. Skissar lite på hur dukningen och dekorationer ska se ut, kommer förhoppningsvis bli suuper. Denna vecka ska jag börja baka och frysa in så vi inte behöver stressa ihjäl oss till veckan. Mitt största orosmoment är klädseln.. Tindras dopklänning är liiiite stor medans klänningen hon ska ha efteråt är på tok för liten. Hon har växt mycket mer än jag trodde under den senaste månaden. Dvs, vi måste hitta en ny klänning! (inte mig emot eftersom jag älskar att shoppa) men lite tråkigt är det faktiskt eftersom klänningen hon egentligen skulle haft kommer från Indien och är kanonfin.

Idag är vår lilla sessa hela 103 dagar gammal. Tiden går fort när man har kul!

Kortfattat vad Tindra kan och gör.

-Vända sig från rygg till mage & mage till rygg.
-Är stakt & relativt stabil i nacke och rygg.
-Försöker käka upp båda sina små händer.
-Har börjat greppa & hålla i saker.
-Har upptäckt sina små fötter (kikar på dom någon enstaka gång)
-Börjar få sovrutiner
-Äter ersättning var 3dje/4de timme.
-Skrattar och ler näst in till hela dagarna.
-Älskar tv & barnprogram
-Ogillar att ligga ner i vangen när hon är vaken, hon vill sitta upp och se allt som händer.
-Älskar att bada!

OSV OSV. Man ser verkligen hur hon utveckalas från dag till dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0