Tisdag

2012-03-20 ☆ 15:11:40

Efter långpromenaden & en lunch somnade både jag och Tindra en stund på soffan, underbart! Tänk hur stor skillnad några minuters sömn kan göra. Känner mig faktiskt redan mycket piggare. Får se om vi orkar ta en till promenad lite senare. Idag känns det lite i ryggen/svanskotan igen, inte speciellt skönt faktiskt..

Eftersom jag ska försöka skära ner på kolhydrater testade jag att göra en ny sak till kycklingen igår. Vet inte riktigt vad jag kan kalla det, men ungefär en "ägg&bacon-röra" Medans jag stod vid bänken och fixade iordning detta tänkte jag att, fy detta kommer aldrig gå att äta. Det såg alltså inte gott ut överhuvudtaget. Men tro det eller ej, det blev super bra! Jag kommer absolut fortsätta att göra denna "gegga/röra", you name it!
För er som är intresserade använde jag mig av 4 kokta ägg som jag mosade, 1 paket bacon som jag stekte och hackade i små små små bitar och sedan rörde ner i de mosade äggen. Sedan tillsatte jag 1 stor msk cremfrech och salt,svartpeppar och liiite paprikakrydda. Som sagt, det ser inte gott ut men det är det!

Dagens underbara sötnos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0