Färdigbakat

2011-12-09 ☆ 14:44:37
Lussebullar, cholkadbollar & snikerskakor är nu bakade. Visst är jag duktig? Försökte få mamma att komma ner i morse för att baka med mig eftersom det är så tråkigt att göra det själv (och för att jag inte riktigt kan). Fick dock världens fetaste diss.. Men det gick allt bra ändå. Hon fick guida mig via telefonen hur jag skulle göra med lussebullarna. Dom blev faktiskt super goda, dock ganska små..

Kan även passa på att berätta att detta med alla papper hit & dit krånglar så in i helvete. Pratade nyss med försäkringskassan som kom på att dom glömmt att skicka med ena pappret som min chef ska skriva under. Dvs, jag måste göra om allt från början.. Jag tyckete det var konstigt att jag bara fick hem 1 papper, var helt säker på att jag skulle haft 2. Får bara hålla tummarna för att de hinner med att "gå igenom mitt ärende" och fastställa ett beslut denna månaden. Det är verkligen sjukt krångligt med alla papper hit & dit, fattar ingenting! Måste verkligen prata med min barnmorska till veckan så hon får styra upp allt åt mig..

Nu ska jag i alla fall strax börja med middagen. Fetaostfylld-kycklingfilee står på kvällens meny, underbart! Till det har jag tänkt att göra ugnstekta rotfrukter, vilket är något av dt godast tillbehöret som finns.









Nästa vecka ska jag försöka planera in en dag då jag ska baka julgodis. Blir dock svårt att hinna med allt till veckan då både sjukgymnast, föräldrakurs, sjukhuset och jobb står på schemat. Jag borde faktiskt försöka klona mig själv. Det vore fantastiskt bra att ha en till av mig så vi kan dela upp allt som ska göras :) haha, tänk om det faktiskt gick att göra så?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0