At home..

2011-11-21 ☆ 11:58:08
Nu kan jag berätta för er vad jag gjorde på sjukhuset i fredags. Jo, jag har (som jag har nämt tidigare i bloggen ett par gånger) jätte mycket problem med min rygg, vilket jag haft sedan ett par månader tillbaks. Detta nämnde jag för min barnmorska i fredags och hon såg genast allvaret i det hela så hon skickade mig till en akutläkare. Hon gjorde snabbt en bedömmning att jag skulle gå ner i timmar på jobbet och i stället vila mer samt gå hos en sjukgymnast. Dvs, jag fick 50% sjukskrivning.. Kännde att jag ville ta det med min chef först innan jag skrev om det på bloggen. Vilket jag gjorde idag. Så nu mera jobbar jag tisd-onsd-torsd och är ledig resten av veckan.
(så här kommer jag jobba i en månad ungefär) sedan ska jag tillbaks till sjukhuset för uppföljning(?!)

Fattar mig inte riktigt på vad sjukskrivning innebär? Ska jag ligga hemma i sängen hela dagarna? Ska jag vara i badhuset och simma flera timmar om dagen eftersom det är bra för ryggen? JAG HAR INGENANING!


Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Hej! När du är sjukskriven ska du göra det som är bäst för dig för att du ska kunna återgå till jobbet fortast möjligen. Säger sjukgymnasten att du ska simma flera timmar, gör det. säger dom att du ska vila så gör du det! Hoppas du blir bättre snart! Kram

2011-11-22 @ 12:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0