lördag

2011-10-15 ☆ 20:41:41
Middagen blev perry! Korvstroganoff fixades till och jag blev mätt som aldrig förr, skönt!
Nu har älskalingen gått iväg för att ta några öl och jag har myst till det med tända doftljus. Inväntar Elena som ska spendera kvällen in my place. Känner jag oss rätt kommer det sluta med att vi sitter under en varsin filt i soffan klistrade framför en skräckfilm. Helt okej lördag va?

I morgon planeras en sovmorgon utav dess like! ska bli så otroligt skön att sova ut och ladda upp för mina 11 dagars arbete i sträck! Jisses, jag kommer nog vara som ett monser näst nästa helg.. Fyfasen va trött jag kommer vara! Jag skrev här om dagen att min graviditet knappt märks, dock ljög jag nog lite. Jag sover nu mera sjukt mycket och jag är konstant super trött. Jag får verkligen jätte dålig energi om jag inte sover mycket, dvs jag blir sur och orkar ingenting. En inplanerad sovmorgon i morgon sitter om andra ord helt PERFEKT! :)

Nej, nu ska jag hoppa i myskläderna och kolla topplistorna över skräckisar. Tur att jag lärt mig ladda ner filmer! Ha en topppppen kväll i alla fall! Massa massa massa kärlek till er!

Recept.
-Falukorv (jag använde mig av en halv ring)
-1/2 finhackad gul lök
-Grädde
-Tomatpure
-ketchup
-salt & svartpeppar
-ris

1. Värm upp vatten och sätt riset på kokning.
2. Hacka falukorven som ni självla vill ha den, stek den sedan i stekpannan.
3. Hacka lök och lägg i stekpannan. Tillsätt sedan kryddor, tomatpure och ketchup.
4. Låt allt puttra i stekpannan medans riset kokar upp.

(OBS, jag lagar nästan aldrig mat efter recpet utan tillsätter det jag själv känner för. Därför jag aldrig skriver korekt hur mycket av varje sak ni ska använda er av. Gå på känslan, det blir nästan alltid bäst!)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0