35, 35, 35, 35

2012-01-26 ☆ 11:59:18

Känns helt otroligt att jag redan avklarat 34 hela veckor! Vart tog dom vägen? Kommer de resterande veckorna gå lika fort och bra som det gjort hittills? Nu är vi inne i slutstpurten med endast några få veckor kvar och längtan växer mer och mer för varje dag som går. Tankarna kring bebisen, vårt nya liv, vår nya familj ovs snurrar ständigt i huvudet. Snart har verkligen en liten familj på 3 personer. Jag tänker jämt och ständig på hur första mötet ska se ut, hur hon ser ut, hur det kommer kännas att se vår lilla barn ligga där på bröstet för första gången. Jag kan aldrig tänka helt klart hur det kommer kännas, men jag vet att det kommer vara helt otroligt! varje gång jag går förbi det någolunda inredda babyrummet får jag ett leende på läpparna och tanken av att snart ha en liten prinsessa gör mig såååå lycklig. Snart snart snart är hon här och vi väntar spänt med öppna armar på hennes ankomst.

Idag är det barnmorskebesök som gäller, finaly! Har inte varit där på ca 2 veckor så att få komma dit idag och lyssna på lillans hjärta ska bli super mysigt. Som jag sagt tidigare älskar jag att höra på hennes hjärtljud. Som tur är slapp jag ta blodprov tills denna gången, skönt nog. Måste i alla fall förbi labbet sedan för att hämta ut tapin (bedövningsalva) som ska packas ner i BB-väskan när den väl ska packas. Dom rekomenderade mig inne på förlossningen att ta med lite sådant så jag kan förbereda mig redan hemma på vad som komma skall när det väl är dax. Dropp är nästan ett måste när man ska föda barn så lite bedövning i armvecken kommer förmodligen göra att jag känner mig bättre till mods när jag för fösta gången ska få dropp i armen/handen.

Innan barnmorskan ska jag i alla fall hinna med att städa lägenheten. Brukar alltid vilja storstäda på torsdagar så jag slipper tänka på det under helgen. Och nog är det allt mysigt att vakna på fredagsmorgonen utan att behöva slänga sig på damsugaren & skurmoppen! Kanske bästa att sätta fart på en gång?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0